About

събота, 14 май 2011 г.

Cannes Update: Day 4

Голямото филмово събитие стартира на 11 май и през трите изминали досега дни от фестивала щастливците, посетили Кан вече са имали възможността да видят някои от силно очакваните заглавия в програмата, а ние разполагаме с първите отзиви от там. Уди Алън показва топ-форма, откривайки фестивала с носталгичната фантазия "Midnight In Paris". След премиерата Алън получи едно от редките си консенсусни одобрения сред критиците в последно време. Много от положителните ревюта дори определят филма като един от най-добрите в творчеството на режисьора за последните десет години. Според "Hollywood Reporter":
"Woody's in good form and Paris looks glorious in this droll time-traveling fantasy."
а "Variety" го описва като:
"Like a swoony lost chapter from Paris, je t'aime agreeably extended to feature length."
Когато говорим за Уди Алън, замъгляването на преценката от невъзможното равнодушие към личността му е неизбежно, а и аналогиите с миналите му проекти няма как да бъдат избегнати от ревюиращия. Дискусионната му натура често подтиква към силна емоционална обвързаност, независимо с положителна или отрицателна насоченост, към филмите му от страна на критиците. Едно от негативните мнения е това на "TIME Magazine", гласящо:
"Pure Woody Allen. Which is not to say great or even good Woody, but a distillation of the filmmaker's passions and crotchets, and of his tendency to pass draconian judgment on characters the audience is not supposed to like."
 а "Daily Telegraph" е дори по-краен в преценката си:
"It's far too ponderous. Still, it's not wholly terrible, and that's not something you can say about Allen's films very often these days."
Въпреки това, можем да кажем, че "Midnight In Paris" си изгражда добро име сред критиците и  три дни след премиерата отбелязва 78% одобрение в "Rotten Tomatoes".


Във втория ден на фестивала впечатление правят три заглавия: "We need to talk about Kevin", където след деветгодишна пауза на режисьорския стол се завръща Лин Рамзи, режисьорският дебют на Джулия Лий "Sleeping Beauty", и представеният в програмата Un Certain Regard "Restless" на Гюс Ван Сант.

Премиерата на "We need to talk about Kevin" успя да разтърси Кан и вече със сигурност е с едни гърди пред останалите. Всеки един от "Guardian", "Daily Telegraph", "Variety", "Movieline" и Film.com са твъдре експресивни в комплиментите си, а Тилда Суинтън, по всичко изглежда, е на път да ни представи поредната си блестяща роля, елиминирайки и последните граници пред таланта си. Суинтън изглежда на този етап и като сигурна номинация и сериозна конкуренция на Мерил Стрийп (като Маргарет Тачър в "The Iron Lady") в надпреварата за оскарите през следващата година. Ето и някои от по-ярките мнения:
 
"Cinema's worst ever case of post-natal depression is the subject of this compelling psycho-horror nightmare from Lynne Ramsay, adapted from the novel by Lionel Shriver"               "Guardian"
 "There are so many great things happening on almost every level of this movie, from Swinton's haunting, magnetic and tremendously vulnerable performance, which is absolutely free of condescension to the suburban American wife-ness of her character, to the many unsettling individual moments"     Salon.com
 Не такова е положението със "Sleeping Beauty", който до момента изглежда разочароващо и въпреки сериозния хайп около заглавието, надеждите към лентата не намират своето оправдание. Голямата част от критиците описват филма като отегчителен и твърде претенциозен. Според "Obsessed With Film" след края на прожекцията в четвъртък в салона е царяла тишина - рядко явление в Кан, което е смятано за дори по-наказателно от освиркванията. Но и положителни ревюта не липсват, като такова е мнението на "San Francisco Chronicle":
"There's a quietness about "The Sleeping Beauty" that's unusual for Breillat, that feels almost like Jacques Rivette's explorations of history."

С противоречиви отзиви е посрещнат и "Restless" на Гюс Ван Сант. Негативните характеристики на филма, отразени от критиците, се изразяват в отсъстващия този път уникален почерк на режисьора и драматичната инертност.

Сред премиерите от вчера личи името на скандалната комедия "Habemus Papam" на Нани Морети, съпътстван от предимно позивитвни отзиви.

Днес с премиери в Кан са "Michael" на Маркус Шлайнцер и "Pirates Of The Caribbean: On Stranger Tides" на Роб Маршал.

0 коментара:

Публикуване на коментар