About

понеделник, 13 юни 2011 г.

"Boardwalk Empire"


Реших този пост да бъде за един сериал, който според моята крайно некомпетентна преценка е доста успешен. Става въпрос за излъчвания по HBO "Boardwalk Empire". Тъй като, както вече споменах, не съм веща в този бранш, ще кажа единственото, което ми идва на ум като се сетя за изминалия първи сезон: няма такъв кеф! Признавам си, че всеки път, когато започвам да гледам нов сериал ми е доста трудно (разбирате, непозната обстановка, прекалено много нови персонажи) и този път не прави изключение, но развитието на тази продукция през първия й сезон определено събуди тромавия ми интерес. И тъй като състоянието на духа ми е предразположено за приемане на информация относно всякакви интересни факти около "Boardwalk Empire", се потопих в дебрите на великата търсачка "Google". 

Първият интересен факт (достигнал до мен, благодарение на проницателното ми гледане), който открих е, че режисьор на пилотния епизод е бил не кой да е, а самият Martin Scorsese, който всъщност е свързан с този сериал и чрез качеството си на негов продуцент. Друго интересно тук е, че това е най-скъпият епизод сниман в историята на телевизията. 

Всъщност няма да бъде лошо, ако запозная драгия читател с историята, развиваща се в "Boardwalk Empire". Действието се разиграва през 20-те години на 20-ти век в Атлантик Сити, когато алкохолът не е законен, а на власт е самото беззаконие. Хронологично се проследява животът на Нъки Томпсън (Steve Buscemi), безспорен управител на този град по това време, който бил по равно както политик, така и гангстер. Обръща се детайлно внимание на обкръжението на този герой, начина му на живот и на връзките му, както сред обикновените избиратели, така и с ръководителите на други гангстерски групи. Тук ще вметна моето пристрастие към играта на Steve Buscemi, който колкото и странно да изглежда и говори, ми е доста на сърце. Мисля, че в ролята на Нъки Томпсън се показват детайлно актьорските му умения. Очевидно това не го е забелязала само моята скромна персона, но и журналистите, гласуващи за най-добър актьор в драма серии при раздаването на "Златните Глобуси" през 2010г. Кеlly Macdonald пък, чиято роля в сериала е тази на г-жа Шрьодер (интелигентна за средата, в която се намира, жена, останала вдовица и впоследствие имаща интимна връзка с Нъки Томпсън), е номинирана на същата церемония за поддържаща роля в драма серии.

Друг интересен факт за мен е, че в сериала, макар и не на първи план, е засегнат персонажа на Ал Капоне. Изграден е светът около него, като не той заема главната действаща роля и не през неговите очи се разкрива действителността от тогавашното време. Сериалът ни предоставя една нова гледна точка, един нов начин на възприемане на тези отминали събития, като според мен това ни дава възможност да погледнем към тях през един по-обективен поглед.
И тъй като тези дни доста време отделям на така тежкото занимание "висене в YouTube" и търсене на интересни сцени от "Boardwalk Empire", реших да споделя с вас любимата си такава от този сериал.



В заключение ще допълня, че точната дата на излизане на втори сезон все още не е ясна, но е факт, че това събитие ще се състои още тази година. Дотогава вниманието ми е насочено към един друг сериал от един съвсем различен жанр - "Arrested Development". Думите са излишни, насладата неописуема.




3 коментара:

cinemascrotum каза...

Boardwalk Empire е уникален сериал, напълно в стила на ХБО. Arrested Development беше много силен в първите два сезона, но на третия издиша и ми развали впечатленията.

Милена каза...

За Boardwalk Empire нямам думи. Arrested Development засега ме разглобва от смях, в началото на втори сезон съм. Ще го видя натам как ще върви. ;)

GFoxxx каза...

Един от любимите ми сериали ;)

Публикуване на коментар